Nieuws



>MyOrder en Rabobank actief tijdens studentintroductieweken
>Succelvolle eerste helft 2013 voor MyOrder
>Shell innoveert met MyOrder en maakt mobiel bestellen en betalen mogelijk
>Mobiel maaltijden bij Thuisafgehaald.nl bestellen via MyOrder
>Boodschappen doen met je smartphone
>MyOrder en Clicks in Bricks ontwikkelen een nieuw verkoopkanaal voor retailers


 


25 juli 2013

MyOrder en Rabobank actief tijdens studentintroductieweken

 

tilburg2
Duizenden studenten, duizenden smartphones, ofwel duizenden eerstejaars studenten die klaar staan voor nieuwe ervaringen in hun leven. MyOrder gaat in samenwerking met Rabobank Stad en Midden Groningen en Rabobank Leiden mobiel betalen op de kaart zetten bij deze grote groep smartphonesgebruikers. 

KEI-week en EL-CID 2013
In de week van 12 t/m 16 augustus zullen Groningen en Leiden in het teken staan van de studentenintroductieweken. De KEI-week in Groningen is de grootste introductieweek in Nederland en trekt elk jaar meer dan 4000 nieuwe studenten. Ook de EL-CID in Leiden trekt elk jaar rond de 3000 nieuwe studenten naar de stad. Op een toepasselijke manier kunnen studenten in beide steden dit jaar kennis maken met het mobiele bestel- en betaalsysteem van MyOrder.  Toepasselijk? Bier en wijn voor maar €1,50, alleen met MyOrder!    


Succesvolle pilot KEI-week 2012
Tijdens de KEI-week 2012 heeft MyOrder een succesvolle pilot gedraaid in samenwerking met de Drie Gezusters in Groningen. Door middel van een agressief prijsbeleid op hardlopende Producten realiseerde MyOrder 10% van de omzet. Het hele terras stond in het teken van MyOrder, de exposure die daarmee gecreëerd is, is tot op de dag van vandaag terug te zien in de transacties bij de Drie Gezusters.


Samenwerking MyOrder en Lokale Rabobank
De lokale Rabobank in zowel Groningen als Leiden werken nauw samen met de studentintroductieweken. Deze weken dienen als goede gelegenheid om mobiel betalen op de kaart te zetten. De manier waarop MyOrder de app onder de aandacht brengt is toepasselijk voor de doelgroep en zorgt voor een goede eerste ervaring met mobiel bestellen en betalen. Uit de pilot is gebleken dat een goede eerste ervaring met de app voor terugkomende gebruikers zorgt. Voor de lokale banken is deze samenwerking de manier om gezamenlijk een buzz te creeëren onder de studenten, dan wel ondernemers in de stad.

 


25 juli 2013

Succesvolle eerste helft 2013 voor MyOrder


hoi3

MyOrder heeft een vliegende start gemaakt in de eerste helft van dit jaar. Shell, HEMA,  en SuperDirect zijn enkele grote namen die dit jaar een samenwerking zijn aangegaan met de mobiele bestel en betaal app. Het aantal locaties en transacties blijven groeien. Daarnaast blijft MyOrder pionieren door het toevoegen van innovatieve functies in de app als Giofencing en Side Kick. MyOrder blijft hiermee een van de meest vooruitstrevende spelers op het gebied van mobiel betalen.

Samenwerking met Shell
Sinds juni dit jaar is het mogelijk om bij 51 Shell tankstations met een Deli2Go – restaurant te bestellen en betalen met MyOrder. Het afgelopen jaar heeft Shell verschillende service innovaties doorgevoerd om de klantbeleving die bij Shell centraal staat verder te optimaliseren. MyOrder is de volgende logische stap en biedt een sterk platform voor Shell om mee te gaan met de snelle ontwikkelingen op het gebied van mobiel.

Boodschappen doen met je smartphone
Dagelijkse boodschappen vanuit de luie stoel bestellen en betalen via een app. Dit wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen de nieuwe supermarktketen Superdirect.com en MyOrder. Via de MyOrder-app kunnen Producten en diensten met een smartphone besteld en betaald worden. In Eindhoven draait inmiddels een succesvolle pilot, op basis van deze ervaringen gaat SuperDirect in september verder met de uitrol.


Giofencing
Je rijdt Utrecht binnen en ontvangt een persoonlijke boodschap dat je in Utrecht eenvoudig kan parkeren met MyOrder: location based marketing. MyOrder wil met deze nieuwe techniek app-gebruikers een persoonlijk push-bericht sturen wanneer zij binnen een bepaalde straal
langs een MyOrder locatie rijden of lopen. Hiervoor hoeft de app niet actief te zijn! De relatie tussen mobiel en de fysieke locatie wordt 
hierdoor versterkt. MyOrder maakt het mogelijk om hierdoor app-gebruikers naar een locatie te trekken door gerichte berichtgeving.

253% stijging transacties MyOrder
De adoptie van mobiel bestellen en betalen met MyOrder groeit ook dit jaar weer verder. Ten opzichte van de eerste helft van 2012 zijn de transacties in de eerste helft van 2013 al met 253% gestegen. Parkeren, bioscopen en horecagelegenheden liggen goed in trek bij de MyOrder gebruikers. Eind dit jaar verwacht MyOrder maar liefst een stijging van 400% in de transacties door groei locaties en nieuwe deals.

 


24 juni 2013

Shell innoveert met MyOrder en maakt mobiel bestellen en betalen mogelijk

Nieuws2

Vanaf vandaag kunnen automobilisten in heel Nederland via hun smartphone verse broodjes en koffie bestellen en betalen bij deli2go. Shell voegt met MyOrder een gloednieuwe innovatie toe aan haar servicestations. De app biedt een oplossing voor één van de grootste ergernissen van Nederlanders, wachten in de rij (93%) en wachten om te betalen (41%). Uit het Shell deli2go wachttijden onderzoek* blijkt dat maar liefst 61% van smartphonebezitters graag gebruikmaakt van een gratis app als MyOrder als wachttijden hiermee tot het verleden behoren. Voor Shell een goede reden om in de maand juni MyOrder bij alle tankstations met een deli2go bakkerij te introduceren.

Het afgelopen jaar heeft Shell verschillende service innovaties doorgevoerd om de klantbeleving die bij Shell centraal staat verder te optimaliseren. MyOrder is de volgende logische stap en biedt een sterk platform voor Shell om mee te gaan met de snelle ontwikkelingen op het gebied van mobiel. Veel automobilisten die een stop maken bij Shell hebben geen tijd om in de rij te staan als zij moeten afrekenen. Via MyOrder kan een automobilist tijdens het plaatsen van de bestelling bij deli2go aangeven op welk tijdstip hij of zij het vers belegde broodje, smoothie of koffie komt ophalen. Deze wordt dan door de medewerkers vers bereid en kan bij het afhaalpunt in de bakkerij direct door de klant worden meegenomen.

“Niemand verliest graag kostbare tijd met wachten. Wij bieden automobilisten die veel onderweg zijn daarom een oplossing, zodat zij niet meer in de rij hoeven staan tijdens de lunch of elk ander tijdstip waarop zij een vers broodje willen eten of een kop koffie willen drinken. De succesvolle pilot van MyOrder op Shell station Hellevliet vorig jaar september heeft laten zien dat de vraag hiernaar groot is. Door MyOrder landelijk uit te rollen, bieden we alle Nederlanders nu de mogelijkheid om met hun smartphone op afstand te bestellen en te betalen”, aldus Rob ten Hove, Shell Manager Food to Go.

Telefoon populair tijdens wachten

Nederlanders houden niet van wachten om af te rekenen. 43% switcht vaak naar een korter ogende rij en meer dan de helft van de mensen gaat uit verveling met hun telefoon spelen. Oplossingen om wachtrijen te verkorten zijn dan ook meer dan welkom. Maar liefst 61% van de smartphone bezitters geeft aan graag gebruik te maken van een gratis app als MyOrder.Onder mensen tot 40 jaar is dit zelfs 85%.

“De samenwerking tussen Shell en MyOrder onderstreept de groeiende populariteit in mobiel betalen. Wij bieden niet alleen een innovatieve oplossing om wachtrijen te verkorten, maar nemen Shell ook het bestel- en betaalproces uit handen, zodat zij efficiënter kan opereren, kosten kan besparen en snellere service kan verlenen. Wij kunnen hetzelfde voor andere retailers betekenen”, aldus Thomas Brinkman, oprichter en commercieel directeur MyOrder.

Eerste retailer in Nederland

Shell is de eerste landelijke retailer in Nederland die een samenwerking aangaat met MyOrder. In de horeca, bij bioscopen en betaald parkeren is MyOrder al enige tijd succesvol in gebruik als bestel- en betaalapp. MyOrder is een initiatief van Rabobank, maar de app kan worden gekoppeld aan alle Nederlandse bankrekeningen. Bekijk hier een animatiefilmpje van hoe MyOrder bij Shell deli2go werkt http://bit.ly/12jPzf7.

 


 18 april 2013

Mobiel afhaalmaaltijden bij Thuisafgehaald.nl bestellen via MyOrder

thuisafgehaald
Amsterdam – Je kunt nu makkelijk, altijd en overal met je mobiele telefoon maaltijden bestellen bij de buren, dankzij een samenwerking tussen Thuisafgehaald.nl en MyOrder. Honger? Dan kun je vanaf je smartphone of tablet gemakkelijk een bestelling plaatsen bij thuiskoks van Thuisafgehaald. In de MyOrder-app zie je in één oogopslag welke maaltijden er in de omgeving aangeboden worden.

Thuisafgehaald.nl is een online platform waarop thuiskoks maaltijden kunnen plaatsen op het moment dat zij een paar porties over hebben of gewoon omdat ze graag voor anderen koken. Je kunt hier dus terecht voor een bordje macaroni met kaas, maar ook voor heuse culinaire hoogstandjes.

Nu Thuisafgehaald.nl in de MyOrder-app zit, kun je via de smartphone of tablet op het werk, in de trein of thuis op de bank een maaltijd uitkiezen. Bij het openen van de app klik je direct door naar Thuisafgehaald.nl. Hier zijn alle maaltijden te zien die in jouw buurt aangeboden worden. Via de app kom je in contact met de thuiskok. Met één druk op de knop is de maaltijd besteld en een afspraak gemaakt voor het afhaalmoment.

“De maaltijden op Thuisafgehaald.nl worden voor de inkoopprijs van de ingrediënten aangeboden, omdat het sociale aspect belangrijker is dan het financiële,” stelt Jan Thij Bakker, initiatiefnemer van Thuisafgehaald.nl. “Nu Thuisafgehaald.nl in de MyOrder-app zit, is het gemakkelijker voor thuiskoks en afhalers om met elkaar in contact te komen, een win-win situatie voor beide partijen.”

“Met MyOrder willen we het proces van bestellen bij onder andere restaurants, autowasstraten en bioscopen voor consumenten gemakkelijker maken,” zegt Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder. “De samenwerking met Thuisafgehaald.nl is hier een goed voorbeeld van: thuiskoks en mensen die op zoek zijn naar een hapje eten komen snel en makkelijk met elkaar in contact via hun smartphone.  

 Tot en met 1 mei 2013 zetten MyOrder en Thuisafgehaald.nl hun samenwerking kracht bij met een actie voor de verkiezing van het Leukste Dispuut van Nederland. Disputen kunnen zichzelf aanmelden als kok. Door de sterren van de hemel te koken moeten ze zoveel mogelijk mensen interesseren om bij hen een maaltijd af te nemen via de app.

 


 25 februari 2013

Boodschappen doen met je smartphone

Superdirect.com: eerste Europese supermarkt waarbij consument bestelt en betaalt met app Groningen, 25 februari 2013 – Dagelijkse boodschappen vanuit de luie stoel bestellen en betalen via een app. Vanaf dit voorjaar wordt dit mogelijk door een samenwerking tussen de nieuwe supermarktketen Superdirect.com en MyOrder. Via de MyOrder-app kunnen Producten en diensten met een smartphone besteld en betaald worden.

Consumenten die boodschappen voor 23.00 uur bestellen, kunnen deze de volgende dag na 7.00 uur ophalen bij één van de Superdirect.com Pick Up Points. In Nederland zijn consumenten al lang gewend aan het bestellen van boeken, kleding en elektronische Producten via internet of mobiele oplossingen. Uit onderzoek van onder andere Deloitte blijkt dat Nederlanders ook graag hun dagelijkse boodschappen online willen regelen. Superdirect.com speelt in op deze behoefte met een nieuw initiatief waarbij consumenten direct toegang hebben tot een online omgeving met een breed supermarktassortiment. De bestelling ligt de volgende dag in een boodschappendoos klaar bij een Pick Up Point. De opslag van deze dozen gebeurt op basis van drie zones: diepvries, vers en kruidenierswaren. Zo worden alle boodschappen in optimale conditie gehouden totdat ze opgehaald worden.    

Het bestellen en betalen van de boodschappen kan via de app van MyOrder. MyOrder-oprichter Thomas Brinkman ziet de samenwerking met Superdirect.com als een grote stap in de ontwikkeling van mobiel betalen in Nederland. “We hebben de Europese primeur voor boodschappen doen via een app. Consumenten kunnen nu overal en altijd hun brood, spruitjes en wasmiddel bestellen en deze afhalen bij Superdirect.com. Hierdoor wordt het doen van boodschappen een gemakkelijke en snelle ‘drive through’ ervaring. We verwachten dat het een enorme driver zal zijn voor de adoptie van mobiel betalen.”

Ook Peter Pompen, oprichter van Superdirect.com kan niet wachten totdat het eerste afhaalpunt dit voorjaar geopend wordt. “We zijn druk bezig met de voorbereidingen. De samenwerking met MyOrder hierin is voor ons belangrijk, want we zijn nu in staat om onze betaalstromen ook volledig via een smartphone te laten lopen. Dat is een essentieel onderdeel in ons winkelconcept.”

 


 23 januari 2013

MyOrder en Clicks in Bricks ontwikkelen een nieuw verkoopkanaal voor retailers

MyOrder en Clicks in Bricks introduceren op de Webwinkel Vakdagen, die 23 en 24 januari plaatsvinden in de Jaarbeurs te Utrecht, een interactieve kiosk waarmee een winkelier zonder extra schapruimte en zonder koppeling met een kassa-systeem, toch een breed assortiment kan aanbieden. Pets Place is de eerste retailer die de interactieve kiosk gaat toepassen zonder dat er een portemonnee nodig is.

Retailers zijn continu op zoek naar nieuwe verkoopmodellen om consumenten meer winkelgemak te bieden. Het Productaanbod en voorraadbeheer worden hier continu op afgestemd. Maar als een Product dan toch niet fysiek aanwezig is, kunnen consumenten via de interactieve kiosk van Clicks in Bricks dit Product alsnog bestellen. De betaling geschiedt eenvoudig via de bestel en betaal app van MyOrder dus consumenten hoeven hiervoor geen portemonnee op zak te hebben. Op de kiosk geeft de klant simpel zijn telefoonnummer in en de MyOrder App wordt in de telefoon van de klant opgestart om de betaling af te ronden. Zo ontstaat voor retailers een nieuw verkoopkanaal met een korte implementatietijd en zonder dat er ingewikkelde koppelingen nodig zijn.

Met behulp van MyOrder en Clicks in Bricks verkoopt de retailer in zijn winkel vanuit de voorraad van een centraal magazijn, één van zijn andere filialen en/of vanuit het magazijn van zijn leverancier(s). Via de interactieve kiosk in de winkel van de retailer kan de klant direct zoeken, vinden, bestellen én betalen. De aankoop kan dan thuis bij de consument worden bezorgd of in de winkel worden afgehaald.

Pets Place zal in al zijn 170 winkels de interactieve kiosk van Clicks in Bricks plaatsen. Op de Webwinkel Vakdagen zal op de stand van Rabobank Nederland en Clicks in Bricks, op de kiosken van Pets Place, MyOrder gedemonstreerd worden.  De retailformule gelooft sterk in de combinatie van winkel en web: "We willen onze klanten het juiste en meest brede assortiment bieden via het kanaal van hun keuze, op een tijdstip dat het hen uitkomt en geleverd op een door hen gekozen locatie”, zegt Jochem van Schayk, manager e-commerce bij Pets Place.

"Met de interactieve kiosk van Clicks in Bricks zijn we in staat het volledige assortiment te tonen in al onze vestigingen, wat vele malen groter is dan het assortiment van een gemiddelde winkel. Een klant krijgt daardoor een grotere keuzemogelijkheid, maar ontvangt daarbij de persoonlijke aandacht en service van het winkelpersoneel. Zo kunnen we de consument dus altijd bedienen, zowel in de winkel als op het web”, aldus Van Schayk.